De zomer van 2012!

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Theo » 13-10-2012 17:50

Dick1965 schreef:Prachtige foto, maar geen oord voor een sneeuwballengevecht Afbeelding
Alle gekheid op een stokje, als je niet van zomerhitte houdt moet je deze wel kunnen ontvluchten als je in mediterrane gebieden woont, dus naar de kust of de bergen in. Rome of Napels lijken me verschrikkelijk in augustus Afbeelding


Zal ik je een geheim vertellen: die warmte daar went en wel zo dat je na een jaar niet anders meer wilt! Er zijn mensen die nooit zullen wennen aan warmte zeker.


hoog boven de zee staat er meestal wel een lekker windje Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Dick » 13-10-2012 18:03

Theo schreef:
Dick1965 schreef:Prachtige foto, maar geen oord voor een sneeuwballengevecht Afbeelding
Alle gekheid op een stokje, als je niet van zomerhitte houdt moet je deze wel kunnen ontvluchten als je in mediterrane gebieden woont, dus naar de kust of de bergen in. Rome of Napels lijken me verschrikkelijk in augustus Afbeelding


Zal ik je een geheim vertellen: die warmte daar went en wel zo dat je na een jaar niet anders meer wilt! Er zijn mensen die nooit zullen wennen aan warmte zeker.


hoog boven de zee staat er meestal wel een lekker windje Afbeelding


Ik heb het niet over WARMTE, maar over HITTE. Oké, ik zal niet meer schreeuwen Afbeelding
Aan hitte zal ik niet wennen, nooit, van een hittegolf word ik gewoon beroerd. Al wil ik het best een dagje langer volhouden als het record van 1975 verbeterd kan worden. Zo weergek ben ik ook nog wel Afbeelding
In oktober 2008 waren we in Italië, eerst een week aan de Sorrento-kust, Golf van Napels, Capri; vervolgens een week in Rome. Het was meestal zonnig; 25 tot 27 graden. Heerlijk, echt een toegift op de zomer, buiten eten, korte broek aan. Prachtige landschappen, fantastische gebouwen, geweldige ambiance! In zo'n stad is het dan goed toeven, ook omdat je het vanaf een uur of vier al voelt afkoelen. Nog tien graden erbij en ik ga kapot, als vakantieganger sleep ik me er wel doorheen, maar als permanente bewoner Afbeelding

Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Theo » 13-10-2012 18:17

Dick1965 schreef
schreef:Ik heb het niet over WARMTE, maar over HITTE. Oké, ik zal niet meer schreeuwen
Aan hitte zal ik niet wennen, nooit, van een hittegolf word ik gewoon beroerd. Al wil ik het best een dagje langer volhouden als het record van 1975 verbeterd kan worden. Zo weergek ben ik ook nog wel


Ja sorry ik stond er even niet bij stil Afbeelding maar ik vind hitte ergens bij 38 graden beginnen. Als de temperatuur boven de eigen lichaamswarmte (of moet ik zeggen lichaamshitte) begint uit te stijgen. Daaronder noem ik gewoon warm!

In Rome wordt het zelden of nooit warmer dan 37 graden dus daarom mijn keuze om warmte te gebruiken. Ja jij noemt dat hitte: deels omdat je het niet gewend bent! Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Dick » 13-10-2012 19:16

Nou ja Ieder z'n meug', het zou zomaar een weerspreuk kunnen zijn.
Was ik wat dichter op de evenaar geboren en getogen dan zou mijn instelling ongetwijfeld anders zijn geweest. Overigens kon ik vroeger veel beter tegen warmte. Ik heb als tiener hele weken op de stranden van de Cote d'Azûr liggen bakken. Nu moet ik daar niet meer aan denken Afbeelding

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Edward » 14-10-2012 11:18

De komende 2 of 3 weken is er nog steeds kans op een paar zomerse dagen. Tot de eerste week van november kan het nog.

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Vincent » 14-10-2012 15:31

13graden schreef:De komende 2 of 3 weken is er nog steeds kans op een paar zomerse dagen. Tot de eerste week van november kan het nog.


Je bedoelt warme i.p.v. zomerse dagen?

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 14-10-2012 15:38

Voor Nederlandse begrippen is 30 graden of meer gewoon ZEER WARM en niet anders! Eigen gevoel telt niet en doet er niet toe, gaat om de statistiek gebaseerd op wat normaal is voor een kikkerlandje als NL.

John schreef:Ik vind dergelijke oorden heel verleidelijk voor een aantal weken in het winterseizoen, als inderdaad de Lage Landen voor weken verstopt zitten met lage prutbewolking, vlak temperatuurverloop en op zijn tijd druilregen.


Zou er niet aan moeten denken! Wil het winterseizoen hier geen dag missen! Zowel m'n voorkeur qua weertype als het misschien missen van een Elfstedentocht als je dan net op vakantie bent. Fijnste periode om echt in Nederland op vakantie te gaan is in de maand september. Mocht het dan erg warm zijn beperkt zich dat gelukkig alleen tot hoofdzakelijk 's middags, terwijl het 's avonds al wat vroeger donker is.

Naar het buitenland op vakantie wil ik sowieso nooit. Vooral de vreemde cultuur en omgeving waar je aan moet wennen en ook de hitte. Voordat je gewend bent met de mogelijke lichamelijke kwalen dankzij bacterien waarvan je ook weer moet herstellen is je vakantie voorbij en moet je al weer terug, en verpest.

En ik moet mijn favo weertype van de wintermaanden hebben, beetje de periode oktober t/m februari waarin maart en september de overgangsmaanden zijn van saai naar boeiend en andersom. Niet alleen vrieskou en sneeuw maar ook langdurige regendagen zijn m'n favo. En die zijn in de wintermaanden veel meer van de partij dan in de zomermaanden wanneer dat een zeldzaamheid is. Alhoewel ze boven de rivieren in de zomermaanden wel frequenter voorkomen dan hier in Brabant.

Wat dat betreft breekt het lange winterseizoen weer voorzichtig aan waarmee ik dat hier gister met zo'n geweldig lange regendag weer voor het eerst heb kunnen verwelkomen. Regen is voor mij net als sneeuw: ik kan er uren naar turen, dus laat maar lang duren. Afbeelding

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Karel » 14-10-2012 20:26

13 graden schreef:

schreef:De komende 2 of 3 weken is er nog steeds kans op een paar zomerse dagen. Tot de eerste week van november kan het nog.


Tot in de eerste week van november is in ons land kans op een paar warme dagen van 20 graden. Mooie afronding van de zomer 13 graden.

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Edward » 14-10-2012 22:51

sneeuwbal schreef:
13graden schreef:De komende 2 of 3 weken is er nog steeds kans op een paar zomerse dagen. Tot de eerste week van november kan het nog.


Je bedoelt warme i.p.v. zomerse dagen?


Ja inderdaad.

Het record voor november is afgerond 21 graden voor Nederland, dus 25 is bijna onmogelijk.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 15-10-2012 10:06

We blijven ons focussen op warmterecords. Gelukkig is die 40-gradengrens in de zomer een beetje verdwenen bij de populisten.

Plaats reactie