De zomer van 2012!

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Dick » 19-08-2012 20:42

Binnen is het nu 25 à 26 graden, buiten nog iets warmer. Ik heb het hele weekend alles dichtgehouden en ben alleen gisteravond buiten geweest om te barbecuen. Eigenlijk was het daarvoor te heet.
Met de voeten terug op de grond, het werd toch geen historische dag. Twee dagen obsessief het schermpje van mijn weerstation in de gaten gehouden en constant geschakeld tussen dit forum en KNMI.com. Alleen daarvan kreeg ik het al warm Afbeelding
Oh ja, toch ook een spannend boek uitgelezen, verder niks ondernomen. Was erg blij dat ik niet hoefde te werken al was de hitte hier niet extreem: 31,8 , respectievelijk 31,3. Had Brabant of Limburg hun record wel gegund, maar ook daar zullen veel mensen wel opgelucht zijn. Afbeelding
Hopelijk heeft Spike alles goed doorstaan Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 19-08-2012 21:26

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de kans dat het gaat regenen/onweren in het westen van het land?

Ik wil nl. de ramen flink openzetten i.v.m. de warmte in mijn slaapkamer. Als het met open ramen hard gaat regenen vannacht dan krijg ik een waterballet.

Op buienradar lijken de buitjes uit te sterven.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 19-08-2012 21:30

Dick1965 schreef:Binnen is het nu 25 à 26 graden, buiten nog iets warmer. Ik heb het hele weekend alles dichtgehouden en ben alleen gisteravond buiten geweest om te barbecuen. Eigenlijk was het daarvoor te heet.
Met de voeten terug op de grond, het werd toch geen historische dag. Twee dagen obsessief het schermpje van mijn weerstation in de gaten gehouden en constant geschakeld tussen dit forum en KNMI.com. Alleen daarvan kreeg ik het al warm Afbeelding
Oh ja, toch ook een spannend boek uitgelezen, verder niks ondernomen. Was erg blij dat ik niet hoefde te werken al was de hitte hier niet extreem: 31,8 , respectievelijk 31,3. Had Brabant of Limburg hun record wel gegund, maar ook daar zullen veel mensen wel opgelucht zijn. Afbeelding
Hopelijk heeft Spike alles goed doorstaan Afbeelding

Boek. Inderdaad. Een lekkertje die ik al voor de tiende keer ofzo lees. Sjöwall & Wahlöö, 'De verschrikkelijke man uit Säffle'

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 19-08-2012 22:16

Een aantal dagen zomerse en tropische dagen en het is weer eens smerig heet hierbinnen terwijl het buiten ook al twee nachten niet wil afkoelen, echt vies gewoon!

We hebben de knoop doorgehakt vandaag: we gaan mettertijd een airco aanschaffen. De goedkoopste en makkelijkste oplossing. Nooit geen last meer van die rothitte. Kan niet wachten! Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Dick » 19-08-2012 22:23

Spike schreef:Een aantal dagen zomerse en tropische dagen en het is weer eens smerig heet hierbinnen terwijl het buiten ook al twee nachten niet wil afkoelen, echt vies gewoon!

We hebben de knoop doorgehakt vandaag: we gaan mettertijd een airco aanschaffen. De goedkoopste en makkelijkste oplossing. Nooit geen last meer van die rothitte. Kan niet wachten! Afbeelding

Afbeelding heel verstandig besluit, nog één zweetnacht zien te doorstaan, komende week normale temperaturen, succes met de aanschaf van de airco Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 19-08-2012 22:51

Een airco is het leven. Mij redt het, kan echt niet anders zeggen. Forever together Afbeelding

Adrie
Berichten: 624
Lid geworden op: 30-06-1983

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Adrie » 20-08-2012 00:39

Remko schreef:Een airco is het leven. Mij redt het, kan echt niet anders zeggen. Forever together Afbeelding


Ideaal. En wie een schuldgevoel krijgt, kan dat makkelijk afkopen door een paar zonnepaneeltjes te plaatsen. Ga ik denk ik ook maar doen. Vervelende (en stompzinnige) is dat je niet meer dan 75% van je verbruik mag terugleveren. Vandaag ben ik toch een flink deel van de dag (van ca 13:30 tot en met 21 uur l.t.) grotendeels Buiten geweest. Met nog lichte, soms matige fysieke inspanning ook. Ik heb er niet heel veel last van, mits ik maar een flink deel van het etmaal in Prettiger omstandigheden kan verkeren. Hier binnen dus, dankzij de airco een Prettige 22 gr, met een rv van ca 45% volgens het T/rv metertje van de Lidl.

Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Theo » 20-08-2012 01:27

schreef:Vervelende (en stompzinnige) is dat je niet meer dan 75% van je verbruik mag terugleveren.


Bij Greenchoice mag dat wel, je gebruik wordt volledig gesaldeerd en daarboven mag je nog eens 1000 kw per jaar extra leveren tegen dezelfde prijs als je afneemt. Alles boven de 1000 kw betaalt men nog 8 cent per kw.

In juli heb ik 5200 wp geïnstalleerd en binnenkort ga ik nog eens 2150 wp installeren. Mijn oude zonnecellen heb ik verkocht.

Sinds 5 weken heb ik al 720 kw geleverd! Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 240

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 20-08-2012 08:22

Adrie schreef:Vervelende (en stompzinnige) is dat je niet meer dan 75% van je verbruik mag terugleveren.


Er komen meer en meer 'off grid' systemen op de markt. (zoals autarkhome in Maastricht)

Geen aansluiting meer op het net, of alleen nog stroom afnemen als die goedkoop is.

Voorlopig alleen voor idealisten maar er is een trend.......

Iedereen airco, een nieuwe stap in de aanpassing...

Jos H.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Gerard » 20-08-2012 10:14

Een airco vind ik toch wel iets voor een woestijn- of landklimaat met hete zomers. Niet voor dit koude kikkerlandje, waar het een enkele keer boven de 30 graden is.
Gisteravond vond ik het heel even warm in huis, na het wegvallen van de wind (en dus doortocht) en vochttoename door lichte regen. Die paar uur per jaar dat het zo benauwd warm is kan je altijd nog buiten zitten of een verkoelend bad nemen. Behalve op het werk dan, daar kan het voor de meesten niet.

Plaats reactie