De zomer van 2012!

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 16-07-2012 23:13

Dick1965 schreef:@ lieve_ridwan
Hier in Capelle aan den IJssel maximum 16,8 gr, momenteel 15 mm and counting. Je snapt wel dat ik stikjaloers ben op het 'frisse weer' van Montélimar. Oké, alles is relatief. Daarom leg ik zelf de lat ook niet meer zo hoog. Afbeelding


Ik snap het helemaal! In Nederland is het leven nu niet best. Het land van onvervulde verlangens. En ik hoop dat je nog op vakantie kan naar het buitenland (is tegenwoordig vrij normaal...)! Denk dat veel mensen al blij zijn met 22 graden en zonnige perioden op enige vakantiebestemming.

Waar zijn de tijden toch gebleven, dat in de zomer dagrecords worden gebroken? Dodenruggen op de weerkaarten...

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Oud-forumlid » 16-07-2012 23:15

13graden schreef:
lieve_ridwan schreef:We hebben in De Bilt 'recht' op een gemiddelde van 22.6 graden.


We hebben dus geen recht op 27 graden. Of het moet met 18 worden gecompenseerd.


Maar 17.4 is ook buiten alle proporties... hierdoor krijgen we uiteindelijk normvervaging.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Gert » 17-07-2012 06:37

Lieve Ridwan schreef:

schreef:Waar zijn de tijden toch gebleven, dat in de zomer dagrecords worden gebroken? Dodenruggen op de weerkaarten...


Niet zo heel lang geleden. 2003 en 2006 o.a. Een koelere zomer in een lange reeks van warme zomers d.w.z tot nu toe. In juli 2006 dacht iedereen dat augustus ook nog ging mee doen maar het liep anders en dan kan nu natuurlijk ook.

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Karel » 17-07-2012 08:52

Gertv schreef:
schreef:Een koelere zomer in een lange reeks van warme zomers d.w.z tot nu toe. In juli 2006 dacht iedereen dat augustus ook nog ging mee doen maar het liep anders en dan kan nu natuurlijk ook.


De voortekenen zijn niet gunstig volgens het NOAA cfs1 model:
Afbeelding

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Sebastiaan » 17-07-2012 09:17

Gemiddelde teruggelopen naar 17.0c (16.994 om precies te zijn Afbeelding )

Het lijkt over een aantal dagen droger te worden. Terugkeer naar wisselvallig weer met geregeld neerslag lijkt me niet groot. De warmte lijkt zich vnl. op dinsdag en woensdag te richten, daarna lijkt het weer koeler te worden (maar dus wel vnl. droog). Terugkeer naar onder normale temperaturen lijkt me rond de 75%.
Afbeelding[/url:1whzyltq]

[url=http://www.telegraaf.nl/binnenland/12576162/__Storinkje_bij_KNMI__49_7_graden__.html]www.telegraaf.nl/binnenland/12576162/__ ... den__.html


-> Telegraaf leest dus hier of op weerwoord mee (zo ver als ik weet stond het daar gisteren al vermeld). Hoe zouden ze het anders moeten weten?

-> Nog een nieuwtje voor ze, de winter van 2013 wordt niks Afbeelding

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Sebastiaan » 17-07-2012 12:44

Zeker ook komkommertijd in het buitenland. Oh ja, Telegraph weet ook het volgende te melden; KNMI is commercieel en is gehuisvest in Hilversum Afbeelding

The demand comes from Labour councillors in Hoek van Holland who say that 'bad' forecasts are spoiling the local seaside trade.

It follow claims that wrong forecasts in both the Netherlands and Belgium are damaging outdoor attractions as day trippers cancel plans to go out because of poor weather prospects.

Joep Thonissen, head of Recron, the Dutch tourist attraction association, said 'incorrect' forecasts were causing 'considerable damage' to visitor attractions.

He said, 'Last week it was really good weather over most of the country but the weather forecasts were full of heavy rain and thunderstorms, so people stayed home.'

KNMI, the commercial weather bureau, based at Hilversum, near Amsterdam, whose forecasts are widely used by Dutch TV and newspapers, has been blamed with Mr Thonissen saying: 'Heavy rain above Hilversum does not mean that is the case in the rest of the country.'
Related Articles

Pieter van Cutsem, who runs a small hotel in Hoek van Holland, agrees that forecasters should be 'punished' for incorrect predictions,saying: 'Despite having more forecasting tools than ever before they often get it wrong.

'Recent weather reporting has been completely inaccurate and it is hitting local businesses dearly because people are cancelling bookings. I agree they should be fined on the grounds of disseminating incorrerct information.'

Cees Molenaars, a spokesman for KNMI told the Dutch newspaper De Telegraaf: 'TV, radio and newspapers use the raw data we deliver but it is up to them to how their forecasts turn out.'

Last week, tourist attraction bosses in Belgium called for 'less pessimistic forecasts' and urged meteorologists to pay as much attention to sun as they do to rain.

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/9401371/Netherlands-councillors-call-for-fines-for-wrong-weather-forecasts.html

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Gerard » 17-07-2012 12:58

Afbeelding

Het moet toch niet gekker worden, wat een onzin en wat een rare houding van die recreatie-exploitanten ook weer.

Zal die ingezonden brief nog eens inscannen en plaatsen, zoals beloofd. Zie in het andere onderwerp, waar deze berichten beter in passen. (Beheer zal ze daarom wel verplaatsen).

Hans
Berichten: 647
Lid geworden op: 31-12-2009

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Hans » 17-07-2012 18:26

Zojuist op Radio 10 Gold: Zaterdag a.s. protestmars tegen de slechte zomer in Amsterdam. Start rond 13.00 uur op het Rembrandtplein, overhandiging aan een weerman/-vrouw. Wie gaat de handtekeningen in ontvangst nemen?

Hans
Berichten: 647
Lid geworden op: 31-12-2009

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Hans » 17-07-2012 18:27

Overhandiging handtekeningen dus

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: De zomer van 2012!

Bericht door Dick » 17-07-2012 22:33

lieve_ridwan schreef:
Dick1965 schreef:@ lieve_ridwan
Hier in Capelle aan den IJssel maximum 16,8 gr, momenteel 15 mm and counting. Je snapt wel dat ik stikjaloers ben op het 'frisse weer' van Montélimar. Oké, alles is relatief. Daarom leg ik zelf de lat ook niet meer zo hoog. Afbeelding


Ik snap het helemaal! In Nederland is het leven nu niet best. Het land van onvervulde verlangens. En ik hoop dat je nog op vakantie kan naar het buitenland (is tegenwoordig vrij normaal...)! Denk dat veel mensen al blij zijn met 22 graden en zonnige perioden op enige vakantiebestemming.

Ja, ga nog twee weken naar Schotland, in september, haha. Dat wordt vast niet nazomeren!
Dat hele gejammer van die ondernemers loopt wel een beetje de spuigaten uit en kranten als de Telegraph wakkeren de sensatie verder aan. Ben je als meteoroloog opeens een gehaat persoon, ik zou zeggen : don't shoot the messanger! ( sorry voor het Engels, maar vertaalt komt het minder over). Afbeelding

Plaats reactie