Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Dick
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-12-1995
Contacteer:

Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Dick » 12-11-2008 16:57

Zonet hebben we hier in Woudenberg afscheid kunnen nemen van 'vliegbasis Soesterberg'. Een 20 gevechtsheli's vlogen over en op grote enkele straaljagers, maar het allerergste is dat nu ook een mooi meetstation is afgesloten na 17 uur met vooral in de winters mooie diepe cijfers.

John
Berichten: 7852
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door John » 12-11-2008 17:34

Opgeheven?

Mooi zo, zijn we die ongewoon lage, zeer lokale minima ook meteen kwijt. Afbeelding

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Gerard » 12-11-2008 17:54

We zullen het nu moeten doen met de lommerrijke tuin van het KNMI waar de bomen inmiddels zodanig opgeschoten zijn dat ze mogelijk de uitstraling verkleinen en in ieder geval de windsnelheid stevig verminderen. De warmtepluim van Utrecht draagt maar 0.1 graad bij - hooguit - zo hebben we zaterdag kunnen vernemen. Waar staat de weerhut t.o.v. die grote bomen zo vraag ik mij wel af.

Dick
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-12-1995
Contacteer:

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Dick » 12-11-2008 19:20

En dan dat grote Fortis gebouw waar ze zoveel last van hebben zoals ze afgelopen zaterdag in Wageningen mopperde

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Gerard » 12-11-2008 21:16

Maar dat gebouw heeft geen invloed op de temperatuur, wel op de neerslagbeelden. Afbeelding
Misschien ook wat invloed op de windsnelheid uit zuidwestelijke richting, maar vertraging van de windsnelheid geeft overdag meteen ook hogere temperatuur, de begroeide omgeving heeft meer invloed schat ik in.

Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Theo » 14-11-2008 16:45

John Kerhof schreef
schreef:Mooi zo, zijn we die ongewoon lage, zeer lokale minima ook meteen kwijt.


Meten is weten. Dit meetstation heeft zandgrond als bodem. Ook is het wat heuvelachtig en zowel zomers als in de winter komen er extreme waarden, tussen aanhalingstekens, voor. Daarom zou ik het wel jammer vinden als dit meetstation er mee ophoudt.

Edith
Berichten: 56
Lid geworden op: 30-06-2004

Re: Afscheid van meetstation is een bewezen feit geworden

Bericht door Edith » 16-11-2008 22:17

Tot op heden worden verschillende parameters gepresenteerd in het 24 uurs meteogram van Soesterberg. Wel ontbreken het weertype, de hoogte van de wolkenbasis en de bedekkingsgraad.

Afbeelding

Plaats reactie