Winter 2021

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 25-12-2020 23:25

Wordt weer mistig met de jaarwissel. Vorig jaar ook al. Hopelijk steekt er niemand vuurwerk af maar dat lijkt me heel naief onze minister ook gewoon naar de kerk gaat. Wat zijn dat toch voor domme mensen die ons land besturen!

Afbeelding

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 26-12-2020 08:11

Ko gaat in het nieuwe jaar telkens in de prijzen vallen! : )
GEM is ook koud op het einde

Afbeelding

Afbeelding

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 26-12-2020 08:40

Maandrecord in KITTILA POKKA. IJskoud in Lapland. Met meer dan 2 graden verbeterd!

https://www.infoclimat.fr/observations- ... ghlight=06

John
Berichten: 7884
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Winter 2021

Bericht door John » 26-12-2020 11:28

We bevinden ons in de eerste maand van de winter van het geduld. Bijna aan het einde van de maand. Ook de tweede maand start met het principe van geduld. :lol:

Het zijn onder andere de overdenkingen van Reinout die zorgen voor: mijn enigszins denken in mogelijkheden tot meer winters weer.

Zonder Reinout had ik mijn pijp al lang aan Maarten gegeven. ;)

De mogelijkheden tot winters weer zijn nog altijd uiterst beperkt. Gerben spant zich in om de beste kaarten qua koude en sneeuwkansen op te sporen en laatst zag ik ook al sneeuwdekprognoses EC door Sebastiaan geplaatst.

Ondanks dat we de winter een koud en sneeuwrijk hart toewensen, staat de winter nog niet te trappelen. Iedereen kan op de kaarten zien onder wat voor een log ding we komen te liggen na dit weekend. Er zit geen enkele progressie in het weer- en stromingspatroon. Weer dat oppompen van relatieve warmte over het oosten van Europa. Soort van herhaling van begin december.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 26-12-2020 11:36

John schreef:
26-12-2020 11:28
We bevinden ons in de eerste maand van de winter van het geduld. Bijna aan het einde van de maand. Ook de tweede maand start met het principe van geduld. :lol:

Het zijn onder andere de overdenkingen van Reinout die zorgen voor: mijn enigszins denken in mogelijkheden tot meer winters weer.

Zonder Reinout had ik mijn pijp al lang aan Maarten gegeven. ;)

De mogelijkheden tot winters weer zijn nog altijd uiterst beperkt. Gerben spant zich in om de beste kaarten qua koude en sneeuwkansen op te sporen en laatst zag ik ook al sneeuwdekprognoses EC door Sebastiaan geplaatst.

Ondanks dat we de winter een koud en sneeuwrijk hart toewensen, staat de winter nog niet te trappelen. Iedereen kan op de kaarten zien onder wat voor een log ding we komen te liggen na dit weekend. Er zit geen enkele progressie in het weer- en stromingspatroon. Weer dat oppompen van relatieve warmte over het oosten van Europa. Soort van herhaling van begin december.
Ja klopt maar echte kou kan ik niet vinden :hardhuilen: :hardhuilen:
GFS nu is ook weer niet goed voor echte kou

Ko
Berichten: 5962
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Ko » 26-12-2020 12:12

John schreef:
26-12-2020 11:28
Ondanks dat we de winter een koud en sneeuwrijk hart toewensen, staat de winter nog niet te trappelen. Iedereen kan op de kaarten zien onder wat voor een log ding we komen te liggen na dit weekend. Er zit geen enkele progressie in het weer- en stromingspatroon. Weer dat oppompen van relatieve warmte over het oosten van Europa. Soort van herhaling van begin december.
Waarom denk je dat ik me tegenwoordig bijna niet meer met het weer bezig hou? Het is de ene na de andere teleurstelling. Nooit meer echte kou, nooit meer natte records, nooit meer somberrecords ..... bezien vanuit Breda. Wel allerlei andere weerrecords die me niet boeien zoals ontelbare en talloze warmterecords. En nog drie andere trieste records die de revue recent passeerden. Een recordlange periode zonder matige vorst, bijna 700 dagen geen sneeuw en dat de max temp nog nooit zo lang boven de 10 graden bleef.

Ook allemaal extreem hoge max temps in onderhand alle maanden van het jaar. Daar bovenop ook nog eens allemaal extreme zonuren en extreme droogtes wat al ruim tweeenhalf jaar aan de gang is en nog steeds niet voorbij is. Nog even en de hobby is voorgoed verleden tijd. Met het zomerseizoen ga ik sowieso al niet meer door, maar de klimaatverandering gaat zo hard dat ik de winter ook al beu begin te worden.
Altijd daar, zelden hier
El Nino doet het goed dit jaar qua nattigheid en somberheid 👍

Pieter
Berichten: 3087
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Winter 2021

Bericht door Pieter » 26-12-2020 17:27

Toch nog kansen voor deze winter , Het hoog boven de Oceaan zoekt verbinding met het hoog boven noord Rusland en het laag dat boven ons land rond heeft gehangen zakt weg naar Spanje,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 26-12-2020 17:43

GEM blijft met sneeuwkansen komen voor ma/ hoofdzakelijk di

Afbeelding

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winter 2021

Bericht door Gerben » 26-12-2020 17:49

Als we insneeuwen dan kan januari natuurlijk 1 grote vrieskist worden

Afbeelding

Sebastiaan
Berichten: 12416
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winter 2021

Bericht door Sebastiaan » 26-12-2020 17:52

Speciaal voor Ko :lol: & ;)

Vreselijk toch? Midden in de winter. Krachtige NO-wind en dan temperatuur van 4-6 graden :kopstoter:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie