Zomer 2023

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Sebastiaan
Berichten: 12469
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2023

Bericht door Sebastiaan » 19-06-2023 20:50

Erg veel lijkt er di niet te gaan vallen. Donderdag trekken de buien in Duitsland over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ko
Berichten: 5985
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2023

Bericht door Ko » 19-06-2023 21:56

Boer, J.S. de (Johan) schreef:
19-06-2023 19:13
Ted schreef:
19-06-2023 12:49
Sebastiaan schreef:
19-06-2023 09:01
Jaaaaaaaa! Dit is wat 'we' willen. De liefhebbers van afwisseling dan toch, van wie het niet zo nodig erg warm hoeft te worden.
Ik ben van die categorie. Ben al blij dat vandaag de zon een paar uurtjes uit is. Het liefst had ik een lichtschakelaar op de zon gehad. Dan had ik hem al heel vaak uitgezet. Gister was het ook grotendeels bewolkt.
Zo iets zou ik ook wel willen hebben, inclusief een kraan
Ben blij dat ik van meerdere fikse regenbuien begin mei nog filmpjes heb gemaakt. Ik kijk ze vaak terug, als een soort van regentherapie.
Echt een genot om naar te kijken!
Altijd daar, zelden hier
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid 👍

Ko
Berichten: 5985
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2023

Bericht door Ko » 19-06-2023 21:58

Sebastiaan schreef:
19-06-2023 20:50
Erg veel lijkt er di niet te gaan vallen. Donderdag trekken de buien in Duitsland over.
Haha en al die ophef nu al! Code geel, zware regenval, hagelstenen van paar cm, wat kun je 't beste doen met zwaar onweer, overstromingen bla bla bla!
Alsof we nog nooit onweersbuien hebben meegemaakt. Het wordt steeds erger keer na keer :lol: :lol: :lol:
Altijd daar, zelden hier
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid 👍

Vincent
Berichten: 2072
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Zomer 2023

Bericht door Vincent » 20-06-2023 02:41

Morgen kan er iets gebeuren, en dat is naar huidige maatstaven al heel wat. Ondanks dat ik wel van mooi weer houd, in tegenstelling tot de meesten hier, spreekt een mooie zomer tegenwoordig niet meer tot de verbeelding, en verder gebeurt er simpelweg helemaal niks meer (3-4 dagen per jaar uitgezonderd).

Ik zit er nu zelfs serieus aan te denken om mijn lidmaatschap hier maar op te zeggen, want de weerhobby, die bij mij in 2009 is ontstaan, staat inmiddels wel op een heel erg laag pitje...

Paul
Berichten: 1038
Lid geworden op: 31-12-1979

Re: Zomer 2023

Bericht door Paul » 20-06-2023 09:36

Vincent schreef:
20-06-2023 02:41
Morgen kan er iets gebeuren, en dat is naar huidige maatstaven al heel wat. Ondanks dat ik wel van mooi weer houd, in tegenstelling tot de meesten hier, spreekt een mooie zomer tegenwoordig niet meer tot de verbeelding, en verder gebeurt er simpelweg helemaal niks meer (3-4 dagen per jaar uitgezonderd).

Ik zit er nu zelfs serieus aan te denken om mijn lidmaatschap hier maar op te zeggen, want de weerhobby, die bij mij in 2009 is ontstaan, staat inmiddels wel op een heel erg laag pitje...
Met nog maar twee seizoenen, een voorspelbaar droge en warme zomer en een acht maanden durende herfst, is de kwaliteit van ons klimaat hard achteruit gegaan. Vroeger, in de zeventiger en tachtiger jaren, was ik een liefhebber van warm zomerweer, nu veel minder hoewel de zon en warmte me nog steeds wel kunnen bekoren, mits we niet serieus in subtropisch territorium tercht komen. Maar vanuit het oogpunt van hobbyist is dit allemaal een gigantische verschraling en elk jaar wordt het weer een beetje erger.

Sebastiaan
Berichten: 12469
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2023

Bericht door Sebastiaan » 20-06-2023 09:58

Pluim. Vincent, jammer als je ons gaat verlaten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Sebastiaan
Berichten: 12469
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2023

Bericht door Sebastiaan » 20-06-2023 10:33

Juli tm september en september tm november [laatstgenoemde staat bovenaan].
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Sebastiaan
Berichten: 12469
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2023

Bericht door Sebastiaan » 20-06-2023 11:29

Mogelijk (!) nieuw tn record 2de decade juni. Afwachten.

In ieder geval was gisteren de op 1 na warmste tn in deze periode.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Vincent
Berichten: 2072
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Zomer 2023

Bericht door Vincent » 20-06-2023 12:37

Paul schreef:
20-06-2023 09:36
Vincent schreef:
20-06-2023 02:41
Morgen kan er iets gebeuren, en dat is naar huidige maatstaven al heel wat. Ondanks dat ik wel van mooi weer houd, in tegenstelling tot de meesten hier, spreekt een mooie zomer tegenwoordig niet meer tot de verbeelding, en verder gebeurt er simpelweg helemaal niks meer (3-4 dagen per jaar uitgezonderd).

Ik zit er nu zelfs serieus aan te denken om mijn lidmaatschap hier maar op te zeggen, want de weerhobby, die bij mij in 2009 is ontstaan, staat inmiddels wel op een heel erg laag pitje...
Met nog maar twee seizoenen, een voorspelbaar droge en warme zomer en een acht maanden durende herfst, is de kwaliteit van ons klimaat hard achteruit gegaan. Vroeger, in de zeventiger en tachtiger jaren, was ik een liefhebber van warm zomerweer, nu veel minder hoewel de zon en warmte me nog steeds wel kunnen bekoren, mits we niet serieus in subtropisch territorium tercht komen. Maar vanuit het oogpunt van hobbyist is dit allemaal een gigantische verschraling en elk jaar wordt het weer een beetje erger.

Ja, precies dit. Van mooi zomerweer geniet ik nog altijd, maar meer op een persoonlijke manier, en niet meer als weerliefhebber - er is wat dit betreft namelijk al een zekere gewenning opgetreden bij mij! Verder zijn de maanden mei-september voor mij tegenwoordig vooral de periode om me weer op te laden voor de ieder jaar weer onvermijdelijke extreem lange herfst, iets waar ik steeds meer tegenop zie en daarmee ook echt “killing” is voor de weerhobby...

Ko
Berichten: 5985
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2023

Bericht door Ko » 20-06-2023 13:05

Ook ik zat al een paar keer tegen het stoppen aan. Momenteel weer. Het is dat het voorjaar fantastisch was met de vele bakken regen, anders was het al een afgedane zaak. Momenteel is puur blessuretijd. Al de zesde rotzomer op rij met alle horror vandien.

Bij mij komt het vooral door de extreem saaie zomerseizoenen. Een echte herfst is er niet meer, alleen nog in de winter zelf als alternatief voor winterweer. Dat kan ik nog wel hebben. Dan heb je toch nog wat herfst omdat het in de herfst alleen maar vaak nazomer is wat de klok slaat.

Vroeger vond ik de zomers fijn. Warmte of hitte duurde altijd maar een paar dagen in de tachtiger jaren. Sinds pakweg 1994 is dit veranderd naar jaarlijks een paar weken warmte. En sinds 2018 is het steevast al.een paar maanden geworden of zelfs nog langer. Waren al die warme zomers eerst nog kletsnat waar je je als warmtehater nog een beetje aan kon vastklampen, nou is dat ook al voorbij en heb je standaard elke zomer een woestijndroogte.

Het is een kwestie van tijd voordat ik het ook opgeef. Als het zo ellendig blijft is de keus niet moeilijk. Alleen het winterseizoen biedt momenteel nog de meeste variatie en afwisseling in weer.
Altijd daar, zelden hier
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid 👍

Plaats reactie