Winter 2025
Re: Winter 2025
Pluim ZO. Oper en Control komen met hele reeks vorstnachten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Momenteel in een groot deel van het land (dichte) mist.
Ja kan er ook intens van genieten. Zeker na al die tig zonnige seizoenen en jaren. December was ook al heerlijk somber met z'n 20 zonloze dagen met soms ook al mist. Nu januari ook weer wat mistige dagen. Als februari ook meedoet wordt dit de winter met de meeste mistdagen in dik 30 jaar.
Januari 2022 had ook veel mistdagen. Misschien komt het weer een beetje terug ondanks de schonere lucht. Mag het hopen want dit was ook een afwisseling die ik al heel lange tijd miste.
Saai, saaier saaist! 😠
Amoc van mij mag je stilvallen, eindelijk terug naar een koud klimaat!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
Amoc van mij mag je stilvallen, eindelijk terug naar een koud klimaat!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
Hier in Purmerend nog steeds dichte mist, Af en toe wordt het wat lichter en dan trekt het weer dicht , Met 8 C wel iets minder koud dan de afgelopen dagen
-
-
EC0u oper, LT dauwpunt tot -25c NL
& fors gebied met -20c of lager in West-Europa. Bizarre setting.
Vwb de mogelijke ontwikkelingen de komende 7 dagen is UKMO het meest consistent en opzienbarend ook.
Model komt opnieuw met lichte vorst in de nacht en ochtend en overdag ijsdagen, dit vanaf vrijdag tot -in ieder geval- volgende week dinsdag.
Voor daarna lijkt alles mogelijk. Van toenemend wisselvallig en een stuk zachter (10 C of meer) zoals AI en een meerderheid van de leden van EC en GFS ens.
Maar het dan ook stabiel blijven en een stuk kouder worden, de schetsen van GFS en EC opers.
Model komt opnieuw met lichte vorst in de nacht en ochtend en overdag ijsdagen, dit vanaf vrijdag tot -in ieder geval- volgende week dinsdag.
Voor daarna lijkt alles mogelijk. Van toenemend wisselvallig en een stuk zachter (10 C of meer) zoals AI en een meerderheid van de leden van EC en GFS ens.
Maar het dan ook stabiel blijven en een stuk kouder worden, de schetsen van GFS en EC opers.
-
UKMO vertrouw ik [in dit geval
]
Ik zag bij de Oper die heerlijke dauwpunten. Paar dagen daarvan, zou voor mij de winter echt zoveel meer kleur geven. Dat heb ik nog liever dan sneeuw. Ik heb het dan over dauwpunt tussen -10c en -20c.

Ik zag bij de Oper die heerlijke dauwpunten. Paar dagen daarvan, zou voor mij de winter echt zoveel meer kleur geven. Dat heb ik nog liever dan sneeuw. Ik heb het dan over dauwpunt tussen -10c en -20c.
Gisteravond zag ik op TV in het programma "Bar laat" de scheidend voorzitter van de elfstedenvereniging Wiebe Wieling die nu 20 jaar aan het roer heeft gezeten en jammer genoeg niet 1 keer een tocht heeft kunnen organiseren...
In 2012 zijn ze in de buurt gekomen maar het ijs was toen bij lange na niet op de vereiste dikte...
Toch blijven ze hopen dat het nog een keer goed valt...
Ik weet het niet, zeg nooit "nooit" maar de kansen worden wel heel erg klein...
In 2012 zijn ze in de buurt gekomen maar het ijs was toen bij lange na niet op de vereiste dikte...
Toch blijven ze hopen dat het nog een keer goed valt...
Ik weet het niet, zeg nooit "nooit" maar de kansen worden wel heel erg klein...
Sebastiaan schreef: ↑15-01-2025 13:21EC0u oper, LT dauwpunt tot -25c NL

Schraal weer dan.