Retro-weerbeleving
Re: Retro-weerbeleving
Donderdagochtend 7.20: de wind weer ZW en er valt soms lichte motregen bij 2.3° en een hoge barometerstand van ruim 1031 hpa...
Logisch dat er maar weinig verandering zit in het naargeestige kille weer...
En nu is het ook nog wat nattig....
De bekende donkere dagen......
Logisch dat er maar weinig verandering zit in het naargeestige kille weer...
En nu is het ook nog wat nattig....
De bekende donkere dagen......
Kalil: leuk dat je je december 2017 nog herinnerd...
Toen half december inderdaad veel sneeuwdagen maar eigenlijk gewoon kwakkelweer met weinig vorst....
Die historische december 2010 was een echte sneeuwmaand compleet met flinke vorst!
En toen ook de laatste echte witte Kerst...
En fantastisch dat je ook af en toe op de retro weerbeleving zit...
Het weer moet je beleven, en dat kan achter de computer met het bestuderen van de modellen, enz.
Persoonlijk laat ik het weer komen zoals het is en probeer soms gevolgtrekkingen te doen...
Het weer is nog altijd buiten in de natuur en sinds ik sinds kort gepensioneerd ben geniet ik des te meer van deze prachtige hobby!
Toen half december inderdaad veel sneeuwdagen maar eigenlijk gewoon kwakkelweer met weinig vorst....
Die historische december 2010 was een echte sneeuwmaand compleet met flinke vorst!
En toen ook de laatste echte witte Kerst...
En fantastisch dat je ook af en toe op de retro weerbeleving zit...
Het weer moet je beleven, en dat kan achter de computer met het bestuderen van de modellen, enz.
Persoonlijk laat ik het weer komen zoals het is en probeer soms gevolgtrekkingen te doen...
Het weer is nog altijd buiten in de natuur en sinds ik sinds kort gepensioneerd ben geniet ik des te meer van deze prachtige hobby!
Donderdagochtend 11.35: grijs, grijs en wat nattig door fijne motregen bij ruim 3 graden...
Sterk nevelig en vanmorgen bijna mistig...
Het past allemaal uitstekend bij deze fase van december.....
Daarom steken we zoveel lichtjes en kaarsen aan en blaas ik iedere dag op mijn midwinterhoorn op weg naar de kortste dag....
Het geeft altijd een gevoel van warmte bij die kille grijsheid...
Straks in het nieuwe jaar gaan de dagen weer lengen, en mischien de winter strengen.....wie weet??
Sterk nevelig en vanmorgen bijna mistig...
Het past allemaal uitstekend bij deze fase van december.....
Daarom steken we zoveel lichtjes en kaarsen aan en blaas ik iedere dag op mijn midwinterhoorn op weg naar de kortste dag....
Het geeft altijd een gevoel van warmte bij die kille grijsheid...
Straks in het nieuwe jaar gaan de dagen weer lengen, en mischien de winter strengen.....wie weet??
Donderdagavond 22.01: stil en wat nevelig weer, 3.2°
Het zit allemaal nog gewoon op slot, zo lijkt het. De lichte motregen van vandaag bracht 0.5 mm.
Een hogedrukwinter met van tijd tot tijd wat lagedrukimpulsen waardoor we soms in iets koudere lucht komen met dan ook neerslag...
Ik hoop dat een hogedrukgebied ook nog eens een keer wat vorst genereert maar dat moet dan wel eerst opgebouwd worden...
Gaat in 2024 niet meer gebeuren denk ik....
Het zit allemaal nog gewoon op slot, zo lijkt het. De lichte motregen van vandaag bracht 0.5 mm.
Een hogedrukwinter met van tijd tot tijd wat lagedrukimpulsen waardoor we soms in iets koudere lucht komen met dan ook neerslag...
Ik hoop dat een hogedrukgebied ook nog eens een keer wat vorst genereert maar dat moet dan wel eerst opgebouwd worden...
Gaat in 2024 niet meer gebeuren denk ik....
Vrijdagochtend 7.37: een koude zuidooster bij 2° en bewolkt nog steeds...
Doet inderdaad aan winter denken (zonder vorst)
Het lijkt niet meer te willen vriezen....
Hopelijk wordt deze zin nog gelogenstraft komende maanden...
Doet inderdaad aan winter denken (zonder vorst)
Het lijkt niet meer te willen vriezen....
Hopelijk wordt deze zin nog gelogenstraft komende maanden...
Vrijdagochtend 10.06: rond koffietijd hier nog iets kouder geworden met 1.6° actueel en bewolkte lucht....
Begint zowaar een beetje op winter te lijken...
Komende nacht een beetje vorst?
Begint zowaar een beetje op winter te lijken...
Komende nacht een beetje vorst?
merkwaardige ontwikkelling, De temepraturen dalen midden op de dag tot dicht bij het vriespunt,en het voelt vrieskoud aan De Bilt 0,6 C en Deelen 0,4 C , dit was niet verwacht.
Zo ook de zonloze dag. Al aardig wat somberheid deze maand
Amoc van mij mag je stilvallen, heerlijk weer terug naar een kouder klimaat!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
Zaterdagochtend 9.28: grijs, hoe kan het ook anders bij een erg waterkoude 1.2° zojuist...
De wind weer ZW 2 'a 3 Bft
Afgelopen nacht geen vorst, minimum 0.9° want het bleef bewolkt...
Nog even in de waterkou en dan komende dagen richting 10/11 graden hetgeen weer anti-winterweer oplevert...
Het is niet anders....
De wind weer ZW 2 'a 3 Bft
Afgelopen nacht geen vorst, minimum 0.9° want het bleef bewolkt...
Nog even in de waterkou en dan komende dagen richting 10/11 graden hetgeen weer anti-winterweer oplevert...
Het is niet anders....
Zondagochtend 8.59: koud, 5° bij een matige ZW-wind en een bewolkte lucht
Afgelopen nacht (gisteravond) was fraai de volle maan te zien bij opklaringen (minimum 2.8)
Jammer dat die opklaringen in de nacht waren anders hadden we mogelijk de zon eens weer gezien...
Afgelopen nacht (gisteravond) was fraai de volle maan te zien bij opklaringen (minimum 2.8)
Jammer dat die opklaringen in de nacht waren anders hadden we mogelijk de zon eens weer gezien...