Zomer 2024
-
Re: Zomer 2024
EC LT we zien een ex-tropische storm verschijnen op de kaarten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hier in Purmerend lijkt het ineens wel herfst, . een stevige zw wind, dreigende donkere luchten met wat gespetter en gemiezer ,en dalende temperaturen , van 24C naar 20 C, Maar het schijnt slechts en dipje in het zomerweer te zijn
Ik vind het wel meevallen. Tot en met half juli bijna alleen maar verfrissende koele nachten met lage minima en ook overdag veelal lage temps. De klefheid nu is er pas eigenlijk vanaf de tweede julihelft ingekomen. We hebben de airco afgelopen week vaak gebruikt, maar over het hele zomerseizoen tot nu toe bijzonder weinig vergeleken met de afgelopen jaren. Rond deze datum hadden we altijd al wel een of twee hittegolven achter de rug of we zaten er nu middenin, wat dit jaar duidelijk niet is.Groentjes, T.J. (Ted) schreef: ↑03-08-2024 23:01Door de vele regen vanaf oktober vorig jaar is dit een kleffe zomer.
De klefheid buiten valt nog wel mee, het is vooral dat de warmte binnen hangt.
En dat krijg je alleen maar weg met een paar dagen max onder de 20 of minima beneden de 10.
Golfstroom van mij mag je stilvallen, heerlijk over het hele jaar een kouder klimaat!
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
-
Dauwpunt aanzienlijk gedaald
-
Een behoorlijke warmte opstoot bij GFS6u. Gelukkig erg ver weg.
De app is gelukkig wat afgekoeld want god wat was die warm tot aan gister. Maar toch nog wel aan de te warme kant voor mij. Nog steeds meerdere 25'ers dinsdag, volgend weekend en ook nog daarna. De koelte van de eerste julihelft die ik graag terugzie laat nog op zich wachten.
Golfstroom van mij mag je stilvallen, heerlijk over het hele jaar een kouder klimaat!
Pluim. Na dinsdag beduidend minder warm. Wel zien we op de langere ternijn behoorlijk grote spreidingen. Zo zijn er veel leden die gewoon opteren met tropische hitte.
-
Dinsdag trouwens behoorlijk afgekoeld. Eerst stond daar nog 30c. Nu 26c. (De Bilt)
Verder valt op dat de nachten warm verlopen.
Verder valt op dat de nachten warm verlopen.