Sommige bomen hier en daar beginnen al groen blad te vertonen. En niet alleen bomen. Ook sommige struiken geven al groene blaadjes.
Natuurvaria
Re: Natuurvaria
Golfstroom van mij mag je stilvallen, heerlijk over het hele jaar een kouder klimaat!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
bijvoorbeeld een Sering is dat vrij normaal
Ja maar dit zijn geen seringen. Weet de naam niet. Maar heb de natuur nog nooit zo vroeg groen zien worden waaronder ook heggen. Normaal allemaal pas in april.
Golfstroom van mij mag je stilvallen, heerlijk over het hele jaar een kouder klimaat!
De sering komt al in knop zelfs.
En de vuurwantsen zijn er ook vroeg bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
25 juli 2019 : Warnsveld is niet meer. Gilze-Rijen 40,7 maar voor hoe lang. 1 dag of 75 jaar of...
Dit is de dag waarvan we wisten dat die zou komen... Toch ?
Dit is de dag waarvan we wisten dat die zou komen... Toch ?
Vanochtend de eerste tjiftjaf-zang zoals meestal in de eerste of tweede week van maart....
De tjiftjaf, een echt lentevogeltje......3 weken later volgt vaak dan de fitis die qua kleur zeer sterk lijkt op de tjiftjaf.....
De tjiftjaf, een echt lentevogeltje......3 weken later volgt vaak dan de fitis die qua kleur zeer sterk lijkt op de tjiftjaf.....
De meidoorn komt altijd vroeg in blad, maar dit jaar extra vroeg. Zo ook de treurwilg. Hier bloeien de iepen al, ook heel vroeg. De "normalen" schuiven op naar voren. Slecht voor de vogels, want hun broedinstinct schuift ook mee, maar langzamer. Straks problemen met het voeren van de jongen. Er zijn toch al veel minder insecten dan 20 jaar geleden. De fruittelers vrezen zware nachtvorsten in april. De kans dat die er komen, is vrij groot.
De merel is hier bezig met haar nest....
Het vrouwtje vliegt af en aan met nestmateriaal...
Het vrouwtje vliegt af en aan met nestmateriaal...
-
Ik las op WW over een merelnest dat al uitgevlogen was. Kuifeenden zijn nog steeds op hun winterplekken in de vijvers.
Veel koolzaad, fluitekruit en boterbloemen in de bermen, een mooi gezicht
Ik weet niet of het vroeg is, maar hier zit een eend met jongen. Vermoedelijk getriggerd door de warme eerst helft van april.