Lente 2023
Re: Lente 2023
Al weer een stormachtige dag , Aleen de maximum windstoten verschijnen ineens in andere eenheden, geen km/hr maar m/s ? Vreemde zaak , Op de weergrafieken bij meerdere stations stoppen de metingen bij 100 km/hr en er verschijnt een horizontale lijn ,
Ik vind je wel grotendeels gelijk hebt, al die middelmatige zooi tussen de weer apps die maar heen en weer zwalken tussen Elfstedentocht en hittegolf maakt het imago van de meteoroloog en de meteorologie er niet beter op. (‘Mèèèh, ‘ze’ kunnen daar bij het knmi niet eens het weer 2 dagen vooruit voorspellen, laat staan dat ‘ze’ iets over het klimaat kunnen zeggen..’)Ted schreef: ↑24-03-2023 22:52Er bestaan honderden weer-apps. Wij van de VWK plaatsen die van de VWK, Weeronline, Weerplaza enz. De meeste die geen lid bij ons zijn kiezen een willekeurige. Zelf heb ik een telefoontje waar ik alleen me kan bellen en SMS-en. Daar kan die troep niet opkomen.
Ik krijg regelmatig van mensen reacties. Zoals eind van de ochtend riep iemand naar mij dat het 30 graden wordt. Ik zei: 'Dat geloof ik niet.' Daarna liet die persoon het zien voor De Bilt.
Onze weerhobby is inmiddels zo vervuild met al die prognoses dat de lol er al aardig vanaf gaat. Je hebt gelijk, Pieter, met negeren. We hebben ook teveel weerbureaus die verwachtingen plaatsen. Het moet eigenlijk naar maximaal 2 voor ons land.
Er zou eens een keurmerk voor weer apps mogen komen. Tenslotte boek je ook geen peperdure reis bij een reisbureau als je niet zeker weet dat het een bonafide bedrijf is dat bij een garantiefonds oid is aangesloten. Waarom niet ook zoiets voor meteobedrijven en apps? Dat je er bijv van op aan kan dat er een meteoroloog achter zit die weerkaarten kan interpreteren en de situatie lokaal in Nederland kan beoordelen, in plaats van bijv een computer die alleen maar automatische verwachtingen uitspuwt.
-
Tx 1,6c 1906. Sneeuwval houdt de temp. laag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Slechts weinig jaren tot 24 maart natter. De Bilt.
-
Opbouwend hoog boven Scandinavië met koude lucht. Oei!
Oei oei, het lijkt onze kant op te komen. Kan er nog een actief laag onderlangs gaan? 

In de GFS verwachtingskaarten geven tot 1 april 00 uur nog veel regen , Van 35 op de Wadden tot ca 70 mm in Zeeuws Vlaanderen ,Dus Breda krijgt ook nog genoeg nattigheid Ko ook weer blij !! Overigens gaat de natte periode in april gewoon door. Het echte lenteweer laat nog op zich wachten.
Yep. Hier in Gemert zullen de eerste drie maanden mogelijk de meeste neerslag geven. Het past in ons steeds natter wordend klimaat over elke seizoen. Daar doet een periode van enkele weken droogte in de zomer niks aan.Pieter schreef: ↑25-03-2023 20:52In de GFS verwachtingskaarten geven tot 1 april 00 uur nog veel regen , Van 35 op de Wadden tot ca 70 mm in Zeeuws Vlaanderen ,Dus Breda krijgt ook nog genoeg nattigheid Ko ook weer blij !! Overigens gaat de natte periode in april gewoon door. Het echte lenteweer laat nog op zich wachten.
Laatst gewijzigd door Adwin op 25-03-2023 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.