Leestip: interessant interview over lancering Europese satelliet die mbv laser windsnelheden gaat meten

Hier kunnen de geachte forumbezoekers weer- en klimaatnieuws melden.
Plaats reactie
Erik
Berichten: 99
Lid geworden op: 23-06-2017

Leestip: interessant interview over lancering Europese satelliet die mbv laser windsnelheden gaat meten

Bericht door Erik » 23-08-2018 10:51

Het was even zoeken waar ik mijn leestip zou posten, maar ik denk dat het goed past op dit forum "Nieuws over weer en klimaat".

Ik las zojuist een interessant interview met de Nederlandse meteoroloog Ad Stoffelen naar aanleiding van de geslaagde lancering van diens 'levenswerk': een Europese satelliet met aan boord een uniek meetinstrument om met behulp van laserstraling windsnelheden te meten.

EU wind satellite in orbit: The launch of a life's work, EUobserver, 23 August 2018

Meer over de Aeolus-sateliet op de website van het KNMI: Succesvolle lancering windsatelliet Aeolus
Laatst gewijzigd door Erik op 23-08-2018 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: Leestip: interessant interview over lancering Europese satelliet die mbv laser windsnelheden gaat meten

Bericht door Edward » 25-08-2018 00:29

Inderdaad, dit is een goede plek om het neer te zetten.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Leestip: interessant interview over lancering Europese satelliet die mbv laser windsnelheden gaat meten

Bericht door Gert » 25-10-2018 10:32

Inderdaad interessant. Leuk forum-item overigens. Als ik interessant nieuws heb zal ik het hier plaatsen.

Plaats reactie